Sausio 22 d. – Vasario 2 d.
Jūsų tikslas – išsirinkti sritį, kurioje norėtumėte spręsti tvarumo iššūkį. Kviečiame atlikti nedidelį tyrimą: jis padės įvertinti, kiek jūsų mokykloje rūpinamasi tvarumu, ir nuspręsti, kurioje srityje labiausiai reikėtų pokyčių.
Šiose srityse galėsite pasirinkti iššūkius ir jų sprendimo būdus

Išteklių taupymas ir efektyvus naudojimas
Vandens, elektros, ugdymo priemonių ir pan. taupymas ir efektyvus naudojimas

Atliekų mažinimas ir perdirbimas
Maisto, mokymosi priemonių ir kitų atliekų mažinimas, rūšiavimas ir perdirbimas
Darnus judumas
Judėjimas į mokyklą ir iš jos aplinkai draugiškomis transporto priemonėmis (pėsčiomis, dviračiais, viešuoju transportu)

Žaliosios erdvės ir biologinė įvairovė
Mokyklos kiemo žalinimas, gyvų organizmų (augalų, gyvūnų ir kt.) įvairovės didinimas

Tvarus maisto vartojimas
Atsakinga maisto gamyba, pasirinkimas ir vartojimas, mažinantis poveikį gamtai ir skatinantis sveiką gyvenseną

Kita
Jūsų laisvai pasirenkama tema
Individualus interviu
Pokalbis su vienu žmogumi. Jo metu galėsite sužinoti jo nuomonę ar patirtį pasirinkta tema. Interviu gali dalyvauti mokyklos administracijos atstovai, ūkvedys, virtuvės darbuotojai, mokyklos teritoriją prižiūrintis asmuo, mokyklos tarybos nariai ir pan.

+
Kuriose srityse ir kaip mokyklos bendruomenė puoselėja tvarumą? Tai gali būti rūšiavimas, maisto tiekimas, augalų įvairovė kieme ir pan.
+
Kokių problemų, susijusių su tvarumu ir mokyklos poveikiu aplinkai, matote? Kokios mokyklos aplinkos savybės ar veiksmai yra žalingi aplinkai?
+
Ar mokykloje taupiai naudojami vandens, elektros, ugdymo priemonių ištekliai? Jei taip, kokiais būdais šie ištekliai taupomi?Kaip mokykloje tvarkomos atliekos (maisto, mokymosi priemonių ir kt.)?
+
Kokiais būdais moksleiviai ir mokyklos darbuotojai paprastai atvyksta į mokyklą?
+
Įvertinkite mokyklos žaliųjų erdvių (pavyzdžiui, kiemo) kokybę. Ar šios erdvės pakankamai žalios; ar jose pakanka augalų ir jų įvairovės?
+
Iš kur mokykloje tiekiamas maistas? Kas nutinka nepanaudotiems maisto produktams ir patiekalams?
+
Ar mokyklos aplinka ir / ar tiekiamas maistas yra sveiki ir skatina sveiką gyvenseną?
Grupinis interviu
Diskusija su kelių žmonių grupe. Jos metu aptarsite bendrą nuomonę ar skirtingas idėjas. Diskusija gali vykti jums patogioje patalpoje, vaikštant po mokyklos erdves ir / ar teritoriją.
Internetinė apklausa
Klausimų rinkinys, kurį žmonės užpildo internetu. Taip galite surinkti informaciją apie jų nuomonę ar elgesį. Apklausoje gali dalyvauti visa mokyklos bendruomenė.

+
Jei apklausą norite atlikti socialiniuose tinkluose, patogiausia naudotis „Facebook / Instagram Polls“ funkcija arba sukurti apklausą „Google Forms“ platformoje ir pasidalyti apklausos nuoroda.
Grupinė veikla
Užsiėmimai, kurių metu dalyviai drauge ieško atsakymų į aktualius klausimus (pavyzdžiui, kokia aplinkosaugos problema mokykloje yra opiausia?).

Reikalingos priemonės
Mokyklos ir / ar jos teritorijos žemėlapis ir dviejų spalvų lipnūs lapeliai
1 žingsnis
Paprašykite mokytojo ar mokyklos administracijos darbuotojo duoti mokyklos planą ir teritorijos žemėlapį.
2 žingsnis
Lipniais lapeliais žemėlapyje pažymėkite mokyklos vietas, kuriose jau dabar puoselėjamas tvarumas (įrengti rūšiavimo konteineriai, kompostavimo talpykla ir pan.). Kitos spalvos lipniais lapeliais pažymėkite vietas, kuriose pastebite aplinkosaugos problemų (pavyzdžiui, valgykla, kurioje išmetamas nepanaudotas maistas; mokyklos kiemo dalis, kurioje trūksta augalų įvairovės, ir pan.).
3 žingsnis
Pakvieskite savo nuomonę pažymėti ir aptarti kitus moksleivius / mokyklos darbuotojus.

Reikalingos priemonės
A4 formato mokyklos ir / ar mokyklos teritorijos žemėlapis, dirbtuvių drobė (atsisiųsti), žaidimo kauliukas su rodyklėmis (atsisiųsti, išsikirpti, susiklijuoti)
Trukmė
Apie 1 val.
1 žingsnis
Ridenkite kauliuką ir sekite jo nurodyta kryptimi 15 minučių.
2 žingsnis
Pasivaikščiojimo metu apibūdinkite erdves, su kuriomis susiduriate, ir pažymėkite jas žemėlapyje. Naudokitės pateiktais apibūdinimais arba sukurkite savus.
3 žingsnis
Tada vėl meskite kauliuką ir darykite tą patį. Tokiu būdu per valandą tris kartus pakeisite kryptį ir aptarsite skirtingas mokyklos erdves.
4 žingsnis
Pasibaigus laikui, susitikite aptarti savo atradimų. Komandoje arba porose aptarkite, kokiu maršrutu ėjote ir kokius apibūdinimus vietoms pasirinkote. Aptarkite, kurioje srityje / vietoje pastebėjote opiausias tvarumo problemas ir galimybes.
Patarimas
Jei susidūrėte su kliūtimi (pavyzdžiui, siena), raskite patogiausią būdą ją apeiti (atidarykite duris, apeikite kliūtį arba šiek tiek pakeiskite kryptį).

Reikalingos priemonės
Mokyklos ir / ar jos teritorijos žemėlapis (nebūtinai), telefonas nuotraukoms daryti
Trukmė
Apie 1–2 val.
1 žingsnis. Žemėlapis
Jei norėsite naudotis mokyklos žemėlapiu, paprašykite mokytojo ar mokyklos administracijos darbuotojo, kad jums jį duotų.
2 žingsnis. Pasivaikščiojimas po mokyklą ir jos teritoriją ir fotografavimas
Pasivaikščiokite po mokyklos pastatą ir aplinką. Pastebėkite ir nufotografuokite vietas ir objektus, kurie jums siejasi su neigiamu poveikiu aplinkai arba priešingai – su tvarumu, draugiškumu aplinkai.
3 žingsnis. Užrašai
Užsirašykite pastabas apie nufotografuotus objektus ir vietas.
4 žingsnis. Aptarimas
Po pasivaikščiojimo grupėje arba porose aptarkite, kokias didžiausias su tvarumu, poveikiu aplinkai susijusias problemas arba galimybes pastebėjote.